tisdag 5 februari 2013

Teateruppgift v.6


Vi såg en teater som handlade om dans. Det var en man som berättade om sin tid
som barn. Han berättade hur det var att komma från gatorna i Paris till Sverige och han
berättade allt om hur hans karriär med dansen gick till. Mannen hade dansat i 36 år och skulle
nu gå i pension.
Jag tror att budskapet med teatern var att man alltid ska följa sina drömmar och inte
ge upp för det man älskar att göra.




På bilden ser jag en man som är i 2 positioner, först så gör han en sak och sedan
en annan sak. På teatern så var det 2 män en lite äldre man och en yngre man.
Den yngre mannen skulle föreställa när mannen var ung och den äldre mannen
skulle föreställa hur mannen är nu.
Jag tycker att teatern och bilden hör ihop för att på teatern så var det en man som gjorde
massor med olika rörelser och berättade om sitt liv med danser och lite ljud och när jag ser bilden
så påminner den mig om den här mannens dans historia.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar