tisdag 26 februari 2013

Dikt + Boken

"Jag har glömt bort vad kärlek är. Jag minns sorgen
när du gick, men inte glädjen när du kom."

Jag valde denna dikten för att jag tycker att den hör ihop med
Alex och hans mamma. I boken så berättade författaren att när
Alex mamma kom tillbaka från Usa så blev Alex glad. Men
sen så åkte hon iväg till Usa igen med alla syskonen förutom
Alex. Efter det så kunde Alex aldrig glömma att hans mamma
åkte iväg utan honom.

"Hans mamma tog med sig alla barnen när hon reste.
Utom honom."

Denna texten stod i boken, när Alex mamma precis
lämnat Alex.
Jag tycker att min dikt som jag valde och denna texten passar
bra ihop, för att det står i dikten "Jag minns sorgen när du gick."
och det var en sån känsla jag fick när jag läste just denna menningen.

3 kommentarer:

  1. Jäkligt bra uppgift och skrivet och allting. Bra sån där koppling mellan boken och dikten, man förstår varför du valde den. Allting är skitbra tror jag.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra jobbat jag förstod verkligen vad du menade med att mamman åkt till USA och det. jag tyckte du kopplade dikten och boken bra och att det var bra att du hade delat in det i stycken så det inte blir så jobbit att läsa. Det enda du behöver tänka på till nästa gång är att skriva USA med stora bokstäver och kolla så att du har 150 ord med. ;)
      BRA JOBB!!!

      Radera