torsdag 14 februari 2013

En obekväm sanning (Del 2)

I denna delen av filmen "En obekväm sanning" så berättade berättaren
mycket mer om hur klimatet förändras runt om i världen. Berättaren
berättade om hans sjuka son som låg på sjukhus i cirka 1 månad.
I filmen visade dom några bilder på hur det kommer att se ut i nordpolen
om allt detta fortsätter, bilderna visade en isbjörn som simmade och det
fanns ingen is, björnen såg lite is och försökte vila på den, men isen var
för tunn och svag så den kunde inte hålla isbjörnen. Han berättade också
hur snabbt kallt och varmt vatten ändrades i haven och att salt vatten vägde mest.
Det jag reagerade på var när jag såg bilden på den ensamma isbjörnen som simmade
i havet och inte hade något is i närheten som den kunde vila på. Jag reagerade på det
för att om all is smälter där så kommer alla djuren att dö där, för alla dom djuren som trivs
med kallt måste ha is och snö för att trivas, dom trivs inte med varm klimat och därför
kommer dem att dö isåfall.
Det jag lärde mig är att salt vatten väger mer än vanligt vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar