måndag 11 februari 2013

En obekväm sanning (Del 1)

Denna delen i filmen " En obekväm sanning" handlade om
hur växthusgaserna påverkar jorden. Dem visade i filmen hur all is och glaciärer
smälter. Dem visade också hur några platser på jorden har ändrats från 90-talet
till nu 2000-talet. På några platser har det vart ett fint ställe med is eller annat, sen så
har det förändrats nu under 2000-talet, nu har det istället blivit en väg eller annat där istället.
I filmen visade dem också hur jorden sätt ut förut, hur alla världsdelar satt ihop med
varandra.
Det jag verkligen reagerade på var när dom visade en bild där man ser att isen smälter, direkt
så tänkte jag på hur alla djuren skulle klara sig, som t.ex isbjörnarna och pingvinerna.
Jag reagerade också lite på när jag såg den röda tabellen som dem visade om hur
växthusgaserna ökar från år till år.
Fast det jag lärde mig är att inte alla kommer att ha dricks vatten i framtiden och så kommer
växthusgaserna öka varje år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar