fredag 1 februari 2013

Alex Dogboy v.4

Bok och musik!

Kapitel 1-3 handlade om en liten pojke som heter Alex. När han blev 4 år så övergav mamman han och resten av familjen. Hans syskon sa att hon kommer komma tillbaka en dag för att hämta dem. Så fort Alex vaknade varje morgon kollade han ut genom fönstret mot dörren, för att kolla om hans mamma stod där. Sedan varje eftermiddag så gick han med hunden Blondie till busshålls platsen, för att kolla om hon kom ut ur bussen fast nej det gjorde hon inte. En dag så sprang alla syskonen ut och samtidigt skrek dem "mamma, mamma". Då förstod Axel att deras mamma hade kommit hem, hon hade köpt lite presenter till alla, sedan tog hon med sig alla utom Axel och pappan till USA.




http://www.youtube.com/watch?v=biff2Rx5VZw


Denna låten tycker jag passar in med min text för i boken stod det att Alex sedan grät varje natt för att att hans mamma tagit med alla till USA utom han och pappan.
I låten säger som så här på engelska " An now i cry in the middle of the night ". Just den texten tycker jag passar rätt bra in i dessa avsnitten vi läste. I boken som jag har uppfattat det än så länge så vill inte Alex göra samma misstag, så därför tycker jag att denna texten från låten också passar bra till kapitlerna vi läst " I will not make the same mistakes that you did ". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar