fredag 8 mars 2013

Intervjun med Alex Dogboy

Hej Alex!
Hej!

Hur har du det?
Jo, jag har det fint.

Vad bra! Nu över till frågorna. Hur mådde du efter att din mamma lämnade dig och dina syskon och åkte till USA för första gången?
Ja du.. det var den svåraste tiden i mitt liv eller det trodde jag iallafall. Jag trodde aldrig att hon skulle komma tillbaka.

Hur kände du när din mamma kom tillbaka och sedan tog med sig alla dina syskon förutom dig?
Det var den svåraste tiden i mitt liv! Jag trodde att hon älskade mig lika mycket som hon älskade mina andra syskon. Men jag hade så fel om det.

Jag förstår. Men hur hade du det då när din pappa tog dig till din faster och sedan var försvunnen en morgon?
När min "pappa" tog mig till min faster så trodde jag verkligen att det skulle vara jag och min pappa som skulle hålla ihop hos min faster. Men det hade jag också fel på.

Ja, du har verkligen haft svåra tider i ditt liv. Men nu måste jag bara fråga: Har någon av dina föräldrar hört av sig till dig?
Nej det har dem inte... ingen utav dem har hört av sig till mig. Jag vet inte vart dem är och jag vet inte heller hur dem lever nuförtiden. Men det bryr jag mig inte om. Men min storebror har hört av sig!

Jaså det har han. Hur kändes det?
Jo först så visste jag inte ifall jag skulle vara arg på han eller glad för att han ringde. Men direkt så började jag minnas att det inte var hans fel att mamma bara tog med sig dem, alla utom mig.

Du måste ha blivit lite glad iallafall?
Jag blev jätteglad, jag visste inte vad jag skulle ta mig till av allt glädje.

Så kul. Men berättade han om vart alla andra i familjen var?
Ja eller det var jag som frågade först, så han berättade. Alla mådde tydligen bra.
Alla mina syskon hade tydligen gift sig och dem flesta utav dem har barn. Min mamma och pappa hade min storebror slutat prata med för länge sedan.

Varför det?
För att mina syskon hade frågat mina föräldrar om mig, om vart jag är. Då hade dem inte velat svara på frågan och istället så försökte dem undvika oss ett tag. Ingen annan av syskonen hade vågat säga till dem, så till sist gjorde min storebror det.

Jaha, har ni bestämt någon träff eller nått liknande då?
Ja, han ville träffa mig så snart som möjligt. Så han ska komma och träffa mig här och sedan så ska han ta med mig till USA och ta hand om mig där, tillsammans med hans egna familj.

Jaha vad kul! Så du ska få träffa han fru och barn?
Ja det ska jag och jag längtar så himla mycket.

Ska du träffa dina andra syskon med? Eller dina föräldrar?
Ja, jag ska träffa alla mina andra syskon med och deras egna nya familjer.
Men mina föräldrar ska jag inte träffa, dem har dött för mig sedan dem lämnade mig och jag kommer aldrig att förlåta dem.

Så du kommer att bo i USA för alltid sen eller?
Ja det ska jag.

Jaha vad kul. Då var detta allt för mig. Du får ha det så bra med dina syskon och du får har det super bra i USA. Tack för att jag fick ställa dessa frågor!
Ja det ska jag verkligen ha. Tack själv!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar