tisdag 20 maj 2014

C. Om livet

Det viktigaste i mitt liv är att ha min familj och mina vänner nära, därför att när jag inte mår bra och när jag behöver hjälp med oavsett vad, så kommer dem alltid att finnas där för att trösta mig och hjälpa mig. Familjen för mig är den viktigaste delen i mitt liv, för att dem har varit vid min sida sedan dagen då jag föddes och jag vet att dem alltid kommer att vara vid min sida i resten av mitt liv. Vänner kommer som den andra viktigaste delen i mitt liv, därför att varje människa behöver minst en vän som man kan lita på till 100%. Därför att om man inte kan berätta vissa saker till sin familj, då vet man att man kan berätta det för ens vänner. Man kanske har lite lättare att berätta vissa saker för ens vänner därför att dem kanske också varit i samma situation och upplevt samma saker som du.
Därför tycker jag att meningen med livet är att ha familj och vänner.

Det som gör mig glad i mitt liv är att se min familj och mina vänner glada och lyckliga, därför att när dem är glada över något så blir jag automatisk glad, och när dem är lyckliga för något då blir jag också lycklig. Det som också gör mig glad i mitt liv är att umgås med min familj och vänner, och bara ha det roligt, därför att det är det som gör mig till den lyckligaste personen.

Det finns väldigt många människor runt om i världen som skulle kunna göra allt i världens makt för att se en annan person lida eller må dåligt. Ibland kan det bero på vilken religion personen kommer ifrån eller att personen ser ut på ett vist sätt.
Fast detta kan egentligen bara bero på två anledningar, den första anledningen kan vara att person "1" är avundsjuk på person "2", för att person "2" har något person "1" inte har eller så är person "1" avundsjuk på person "2" därför att person "1" vill vara som person "2".
Den andra anledningen är att en person gjort dig något dumt t.ex som sårat dig och därför vill du göra något som en hämnd, och väljer du att vara elak.
Detta tycker jag personligen är en väldigt dålig lösning, därför att det finns så många 1000 olika sätt att lösa ett bråk på och enligt mig är inte bråka en av dem 1000 sätten.

En människa kan tycka att livet är meningsfullt pga religionen som dem tillhör, därför att dem trivs med religionens regler och traditioner.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar