tisdag 7 maj 2013

Dikt + Text v.19

"En liten flicka i världen ensam står, hennes hjärta är fullt av blödande sår. Ångesten i bröstet tynger henne hårt, hon vill vara lycklig, varför är det så svårt?"


Jag valde den här dikten för att jag tycker att den passar så bra in med Jenna just nu i boken.
För att hon står i hallen och tänker på sin mamma som har cancer och som ligger på sjukhus.
Jag tycker att den också passar in med Jenna, för att Jenna vill träffa sin mamma
men hon vill inte se sin mamma så svag och hon vill inte se sin mamma ligga där på sjukhus
sängen och inte kunna göra så mycket. Jag tror att Jenna nu börjat förstå att hennes mamma inte kommer att bli bättre och därför så tror jag att hon känner sig ensam och sårande.

I dikten så står det att "Hon vill vara lycklig, varför är det så svårt?" det tycker jag passar in
med Jenna ganska mycket i det här tillfället. För Jenna har precis blivit vän
med Ullis dem har det roligt tillsammans och Jenna har pratat med Zacke, för första gången
och det gör henne lycklig. Ändå så är hon olycklig på samma gång, för det med hennes mamma
och så är hon ganska olycklig för att hon vill inte se M&M (Mormor och Morfar) vara så ledsna
som dem är, det gör Jenna bara ledsnare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar