tisdag 14 maj 2013

Bokuppgift v.20


Jenna är 13 år gammal, men hon tror inte på det. Jag tror att Jenna inte tror på det
för att i några år nu så är det Jenna som har städat, lagat mat, handlat, betalat räkningar
och allt det andra som måste göras i ett hem. Jag tror att hon också känner sig
mycket äldre för sin ålder, för att när Jenna är med Ullis så kan dem göra lite mer
saker som dem äldre brukar göra som att, supa och kanske röka.

När Ullis började prata på riktigt med Jenna, då så tror jag att Jenna först kände
"Varför pratar hon med mig? Pratar hon med fel person eller är det verkligen till mig?".
Jag tror att Jenna inte visste ifall hon skulle bli glad eller arg, eller ifall hon skulle
tro på det Ullis säger eller inte tro på det Ullis säger.
Efter ett tag så kändes det som att Jenna verkligen började fatta att det var till henne
och att Ullis verkligen vill vara vän med Jenna. När Ullis och Jenna blev ganska
bra vänner så började Ullis berätta saker Jenna, såna saker Jenna inte hade
någon aning om. När Ullis berättade allt så började Jenna också berätta lite som Ullis
inte visste. När dem började berätta massor med saker för varann då så tror jag att dem
bara blev bättre och bättre vänner.
Jag tror att Jenna blev mest förvånad när Ullis för första gången började prata med
Jenna som en riktig vän och när Ullis berättade allt om henne familj, om hur
hennes mamma är och vad hennes mamma håller på med och hur hennes pappa
gav sig av och vad han idag gör och bor.

"Varenda gång Jenna råkar nämna pappa Conny, får mamma konstiga och
ledsna uttryck i ansiktet"

Denna citaten tycker jag är lite berörande för att jag gillar inte när någon
blir ledsen bara för att man råkar nämna ett namn eller något annat.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar